Organisatie

De Hockey Club Uden is een sport vereniging, de leiding is in handen van het bestuur wat nu (in 2023) bestaat uit 6 leden. De voorzitter, penningmeester en secretaris zijn verplichte functies vanuit wet en regelgeving. Daarnaast hebben we een bestuurslid Hockeyzaken, Organisatie en Accommodatie om de taken en commissies binnen de vereniging goed te kunnen verdelen. Samen onderhouden wij contacten met de KNHB, de gemeente, andere overheden en alle betrokken commissies.


De leidraad voor de vereniging zijn onze statuten, in combinatie met het huishoudelijke reglement. Daarnaast moeten we wet en regelgeving volgen wat leidt tot een Privacy Beleid en Veiligheidsbeleid waarmee we bijna alle regelgeving, al dan niet via de sportbond KNHB, hebben gekaderd.


Daarnaast zijn we de trotse bezitter van de HCU Academy waaraan we de training en wedstrijden op hangen. Diverse beleidsdocumenten komen verder samen om onze Missie en Visie te ondersteunen en te zorgen dat jullie vereniging reilt en zeilt zoals hij doet.


We hebben een taakverdeling binnen het bestuur waarbij we als bestuurslid een aantal commissies onder ons hebben voor een goede directe communicatie. We hebben elke maand een bestuursvergadering, en overleggen in de tussentijd met onze commissies om daarmee een goed beeld hebben van de zaken die spelen en om zo de grote lijnen te bewaken en op tijd bij te sturen waar nodig. Bij dringende zaken staat het bestuur altijd klaar om bij te springen en te zoeken naar een zo goed mogelijke oplossing.


De jongste jeugd, jeugd en senioren commissies zijn de eerste aanspreekpunten voor jou als lid, zei kunnen in de meeste gevallen antwoord geven op je vragen. Daarnaast zorgen we dat er steeds meer informatie ook op de website beschikbaar komt zodat je zelf de meeste informatie al kan vinden.

We begrijpen dat het als nieuw lid van de hockeyclub even zoeken kan zijn dus schroom zeker niet om vragen te stellen. Daarom hebben de jeugd, senior en jongste jeugd commissies een introductie brief waarin het meeste rondom de teams en een aantal HCU zaken uitgelegd wordt. Ook voor de teamcoaches hebben we documentatie om ze op weg te helpen en de taken die er dan uitgevoerd horen te worden voor een soepele samenwerking.


Uiteindelijk wordt de club volledig door vrijwilligers draaiende gehouden, we vragen dus ook regelmatig hulp aan onze leden om te helpen met commissie werk. Als coach/spelbegeleider of het organiseren van activiteiten. We zijn erg dankbaar als jij ook wilt bijdragen aan het succes van onze vereniging.



Share by: